چگونه پول دار شویم؟
چگونه پول دار شویم

چگونه پول دار شویم؟

چگونه پول دار شویم؟

اول یا آخر هرماه هر زمانی که شما پول مشخصی را دریافت میکنید همان موقع برایش برنامه ریزی کنید و برای خود حتی نقطه ی تشویق هم بگذارید که اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرج تان عمل کردید می توانید به تیک های موفقیت خود اضافه کنید.خریدن اجناس با کیفیت ضعیف نه تنها اقتصادی نیست بلکه کاملا به ضرر است پس این بخش به این معنا نیست که اجناس ارزان بخرید اتفاقا برعکس اگر اجناس با کیفیت اما کمتر بخرید اقتصادی تر است. اما گاهی کیفیت حرف اول را نمی زند مثلا اگربرای خرید یک ماشین برنامه دارید و پول شما برای خرید یک ماشین مدل بالا و شیک کافی نیست بهتر است فکر قرض کردن و گرفتن وام را نکنید و ماشینی متناسب و به اندازه ی پولتان بخرید.

یکی از اشتباهات رایج افرادی که هرگز پولدار نمی شوند پس انداز نکردن است . این افراد همه عمر خود را صرف کار برای دیگران می کنند و مالیات بیشتری می دهند زیرا پس اندازی ندارند که برای شان کارکند اما افرادی که پس انداز دارند ثروت زیادی کسب می کنند و مالیات کمتری می پردازند زیرا این افراد چگونگی سرمایه گذاری پس اندازهایشان را می دانندو از پول افراد دیگر استفاده می کنند تا پول بیشتری کسب کنند.

یک سرمایه گذار خوب آن کسی است که وقتی ثروتی را کسب کرد به آن اهمیت دهد و هرگز آن را از دست ندهد . این دسته از افراد صبورند، احساسی و هیجانی عمل نمی کنند و منتظر سرمایه گذاری درست می مانند.

اه دیگر کسب ثروت راه اندازی یک کسب وکارکار آمد و با سود دهی بالا است زیرا اگر کسب وکار سود نداشته باشد ثروت به وجود نمی آید .برای اینکه پولدار شوید باید تجارت خود را به خوبی مدیریت کنید و بخشی از سود را ذخیره و صرف خرید چیزهای غیر ضروری نکنید تا این پس انداز برایتان کار کند.

 از دیگر انواع سرمایه گذاری می توان به سرمایه گذاری در کسب و کار خاصی اشاره کرد، مثلا ما با دوستمان که می تواند کسب و کاری را انجام دهد، قراردادی میبندیم که کار از تو پول از من ، و این مدل هم نوعی از مدل های سرمایه گذاری  است که می توانیم با سرمایه خود انجام دهیم و یا مثلا تصمیم میگیریم پولمان را بر روی کار خود سرمایه گذاری کنیم مثلا اگر کارخانه ای داریم و محصولی تولید می کنیم بر روی توسعه کارخانه خود سرمایه گذاری می کنیم، یا اگر خدماتی ارائه می دهیم با سرمایه گذاری پولمان بر روی کار خودمان سعی می کنیم کار خود را توسعه دهیم.

برای پول هایتان ارزش قائل شوید و پس انداز های خود را مدیریت کنید . کارهایتان را مدیریت کنید و بیشتر وقت خود را صرف کارهایی کنید که در آنها مهارت و تسلط بیشتری دارید و باعث درآمد بیشتر در مدت زمان کمتری می شوند و کارهای کوچک و وقت گیر خود را به کسانی دیگر از زیر مجموعه تان بپردازید . این کار سبب می شود بتوانید در آمد بیشتریبه دست آورید و این درآمد خود را پس انداز کنید .

برای کسب ثروت باید هدفمند باشید و اگر هدفی داشته باشید که به روشنی تعریف شده باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به آنجا برسید.

افرادی که سرمایه و استعدادشان را کشف کرده اند و اهداف روشنی دارند بیشتر از افرادی که خیال پردازی می کنند و هدف روشنی ندارند احتمال رسیدن به هدف و کسب ثروت برای شان وجود دارد.

یکی از راه های مرسوم پولدار شدن خسیس بازی است. اطراف ما کم نیستند از آدم های که با همین خسیس بازی(!) ها به ثروت رسیدند. باور این افراد بر این است تا جایی که میشود کم تر خرج کنند، به جای اینکه بیشتر به فکر افزایش درآمد خودشان باشند.

داستان های زیادی در این مورد هست که همه مان آنها راشنیده ایم؛ افرادی که مدام در حال مال اندوزی هستند، همیشه برای خرید ارزان ترین چیز ها به خودشان عذاب می دهند تا شاید بتوانند پول بیشتری پس انداز کنند.

جالب اینجاست که با داشتن پول زیاد باز هم به خودشان سختی می دهند، درست مانند یک انسان فقیر زندگی می کنند… که این زندگی واقعا حماقت محض است. اما فراموش نکنیم هر چی باشد آنها از این روش برای پولدار شدن استفاده می کنند و باعث شده پولدار شود اما معمولا از پول شان لذت کافی نمی برند.

بزرگترین مشکل این روش این است که سرمایه گذاری نیاز به پول و البته… زمان دارد. البته در ابتدا با سرمایه ناچیزی هم می توان وارد شد مثل بورس؛ اما با همان سرمایه ناچیز نمی توان به ثروت رسید.

مشکل عمده ی که در این روش (مخصوصا برای سرمایه های کم) وجود دارد ریسک بالا است.
اگر روحیه ی شما با ریسک بالا سازگاری دارد میتوانید آن را به عنوان روش کسب ثروت انتخاب کنید؛ اما با یک اشتباه کوچک در این کار، ممکن است همه چیز را از دست بدهید.

در کل لازمه کسب ثروت به این طریق نیاز به زمان و پول و آموزش دارد.
افرادی که از این روش پولدار شدند، وارن بافت دومین فرد ثروتمند دنیا است. او توصیه میکند با آموزش کامل و مطالعه زیاد حتما وارد دنیای سرمایه گذاری شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل