رمزی برای موفقیت وجود ندارد!
مسیر موفقیت

رمزی برای موفقیت وجود ندارد!

رمزی برای موفقیت وجود ندارد!

موفقیت تنها یک واژه نیست بلکه یک مسیر و روش برای زندگی است. هیچ کس به یک باره موفق نمی شود، انسان های بسیاری تا رسیدن به موفقیت تجربه های بسیاری را لمس کرده اند، شکست های بسیاری را تجربه کرده اند.

آزمون و خطا و آزمایش کردن مسیر های مختلف برای موفقیت در یک هدف موضوعی است که افراد موفق بارها در کتاب ها، سمینارها و کلاس هایشان به آن اشاره می کنند.

بنابراین هیچ کلاس آموزشی، هیچ فضا و فرد خاصی نمی تواند موفقیت هیچ فرد دیگری تضمین کند. عبارتی همچونموفقیت در چند روزو یابا دیدن این ویدیوها و خواندن این کتاب ها موفق شویددروغی بیش نیستند.

مسیر موفقیت

مسیر رسیدن به هدف

بنابراین هیچ رمزی برای موفقیت وجود ندارد و برای افراد مختلف با شرایط و موقعیت های مختلف مسیر های متفاوتی برای موفقیت وجود دارد.

با این وجود بهره گرفتن از مقالات، کتاب ها، تجربیات افرادی که دارای اهدافی مشابه با اهداف شما هستند و حضور داشتن در فضاها و سمینارهایی با این عناوین می تواند به شما در راستای اهدافتان کمک کند.

روی تعهدات خود تمرکز کنید نه روی انگیزه

این جمله را همه شنیده ایم که برای رسیدن به یک هدف لازم است که انگیزه ی کافی برای موفقیت وجود داشته باشد و این انگیزه در طول مسیر حفظ شود.

این موضوع کاملا صحیح است اما موضوعی که لازم است به آن توجه شود این است که صرفا انگیزه نمی تواند به عنوان یک نیروی محرکه برای شما عمل کند. آن چه یک فرد را مصمم می کند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند تعهداتش است.

برای آن که با این مفهوم بیشتر آشنا شوید بک هدف را در ذهن خود تصور کنید. و به سوالات زیر پاسخ دهید.

این هدف به چه دلیل برای شما اهمیت دارد؟

رسیدن به این هدف چه کمکی به شما می کند و چه تغییری در زندگی شما ایجاد می کند؟

اگر به این هدف نرسید چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ دادن به این سوالات همان تعهداتی است که شما برای رسیدن به هدف دارید و هرچه پاسخ های قاطعانه و صادقانه تری به این سوالات بدهید می توانید از از اهمیت هدف تعیین شده در زندگی تان آگاهی یابید.

نکته قابل توجه این است که هر چه تعهد شما نسبت به یک هدف کامل تر باشد انگیزه نیز به همان میزان در مسیر موفقیت شما وجود خواهد داشت.

به دنبال کسب اطلاعات و یادگیری باشید نه نتیجه!

تمرکز کردن روی نتیجه همراه است با از بین رفتن انگیزه! هنگامی که شما قدم در مسیر اهداف خود گذاشتید تحلیل و بررسی نتیجه را کنار بگذارید و از مسیر استفاده کنید. یادگیری، آموزش، آزمون و خطا و تجربیات جدید همگی خود نشانه هایی از رسیدن به موفقیت هستند.

موفقیت یک نقطه مشخص و ثابت نیست، بلکه موفقیت تمام آن چیزهایی است که در مسیر یاد می گیرید.

موفقیت

موفقیت یک مسیر ساده و مشخص شده نیست

روی بهبود شرایط ، یادگیری مفاهیم جدید و آموزش مهارت ها کاربردی تمرکز کنید و این گونه انگیزه خود را در مسیر تقویت کنید.

خلاصه :

موفقیت تنها یک واژه با مشخصات ثابت نیست که برای رسیدن به آن شرایط ثابتی وجود داشته باشد. آن چه که واضح است این است که رسیدن به موفقیت برای افراد مختلف با شرایط متفاوت مسیر خاصی را می طلبد. در واقع در یک کلام رمز موفقیت وجود ندارد اما بهره گرفتن از تجربه های افراد شاخص می تواند مسیر را برای شما هموار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل