چند اصل برای تقویت هوش مالی
اهمیت هوش مالی

چند اصل برای تقویت هوش مالی

چند اصل برای تقویت هوش مالی

اهمیت هوش مالی در کسب ثروت

واژه هوش مالی را بسیار شنیده ایم. در سمینارها، در ویدیوهای انگیزشی و آموزشی، در کتاب ها و کلاس ها وبا این وجود همچنان بسیاری از ما در هوش مالی ضعیف عمل می کنیم.

در واقع می توان گفت که کسی که با وجود داشتن درآمد (هرچند اندک) همچنان نمی تواند مسائل روزمره را مدیریت کنید از هوش مالی پایینی برخوردار است.

افرادی که دارای هوش مالی بالا هستند در خواندن اعداد و ارقام، استفاده از ماشین حساب و عمل های ریاضی و مواردی از این قبیل به راحتی عمل می کنند.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که برای داشتن هوش مالی بالا نیاز به آموزش های تخصصی اقتصادی و ریاضی نیست، بلکه آنچه که اهمیت دارد استفاده از اعداد و ارقام برای به مدیریت درآمد و دارایی است.

هوش مالی

اهمیت آی کیو مالی در موفقیت

چند اصل برای بالا بردن هوش مالی

یکی از مهم ترین و شاخص ترین نکاتی که افراد پولدار به آن تاکید دارند این است که به جای آن که شما برای پول کار کنید، لازم است که پول برای شما کار کند.

اگر شما برای پول کار کنید در واقع شما به کارفرمایتان قدرت و پول می دهید و اگر پول برای شما کار کند این شما هستید که قدرت را در دست میگیرید و آن را کنترل می کنید.

از دیگر موضوعاتی که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که به جای تمرکز روی ستون بدهی ها، روی ستون دارایی های خود تمرکز کنید.

هر دلار که به ستون دارایی هایتان افزوده می شود نشان می دهد که هوش مالی در شما تقویت شده است.

چهار حوزه ای که برای بالا بردن هوش مالی باید به آن ها توجه داشت

گام اول: حسابرسی: داشتن سواد مالی و کار کردن با اعداد و ارقام شما را یک قدم به فردی با آی کیو مالی بالا نزدیک می کند.

هوش مالی

اهمیت حسابرسی در هوش مالی

گام دوم سرمایه گذاری است. علم پول درآوردن و دانش در این زمینه یکی از واجب ترین گام هایی است که باید برداشته شود.

شناخت بازارها گام سوم است. هر فردی که قصد دارد دارای هوش مالی بالا باشد لازم است که انواع بازارها را شناسایی کند و قادر باشد که تا حد مناسبی آن ها را تحلیل و آنالیز کند.

گام آخر شناخت قوانین است. وارد شدن به هر فضای تازه ای قوانین و چارچوب های مختص به خود را دارد. بنابراین برای وارد شدن به فضای کسب و کار نیاز است که قوانین را به خوبی بشناسید

خلاصه:

هوش مالی یک از مشخصه های افراد موفق و ثروتمند است. افرادی که دارای هوش مالی بالا هستند در ارتباط با اعداد و ارقام به راحتی عمل می کنند، از عملگر های ریاضی آگاه هستند و می توانند که به شکلی درآمد خود را مدیریت کنند که بیشترین بازدهی را از آن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل