شانس چیست و چقدر اهمیت دارد؟
فرمول خوش شانسی

شانس چیست و چقدر اهمیت دارد؟

شانس چیست و چقدر اهمیت دارد؟

شانس چیست؟

اگر در فرهنگ لغت، معنی شانس را جست و جو کنیم و بخواهیم به پاسخ این پرسش برسیم که شانس چیست؟ خواهیم دید که نوشته شده است: شانس یعنی احتمال اتفاق افتادن یک موضوع و یا اتفاق افتادن بدون هیچ دلیل مشخص، واضح و منطقی. برای پاسخ دادن به این پرسش که شانس چیست؟

می توان گفت که شانس به اتفاقات غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی گفته می شود. اتفاقاتی که با هیچ قوانین و چارچوب منطقی قابل توجیه نباشد.

به افرادی که تحت این اتفاقات غیر منتظره قرار می گیرند خوش شانس می گویند. به طور مثال کسانی که برنده بلیت لاتاری می شوند، افرادی که در قرعه کشی های بانک برنده خانه، ماشین و یا پول می شوند، فردی که در یک حادثه تصادف شدید جان سالم به در می برد وهمگی مثال هایی هستند از اتفاقات غیر منتظره ای که در جهت مثبت رخ می دهند.

نکته قابل توجه این است که در همه این مثال ها شانس به عنوان یک تعریف مثبت قلمداد می شود و در اصل شانس یک اتفاق غیر قابل پیش بینی مثبت است که در جهت بهبود یک شرایط رخ می دهد.

شانس چیست

شانس می تواند برای رسیدن به یک موفقیت کمک بزرگی باشد. همان طور که در میان اطرافیان می شنویم که اذعان می کنند اگر اندکی شانس داشتند می توانستد موفق شوند، اگر شانس داشتند در فلان آزمون قبول می شدند، اگر شانس داشتند در مصاحبه استخدام پذیرفته می شدند و مثال هایی از این قبیل که نشان از اهمیت وجود شانس دارد.

ذکر این نکته ضروری است که شانس نباید یک راه در رو برای کسانی باشد که می خواهند تنبلی و یا عدم مسئولیت پذیریشان را با آن توجیه کنند. بنابریان اگر بخواهیم بدانیم که اهمیت شانس چیست؟ می توان گفت که شانس به تنهایی عامل موفقیت افراد نیست، بلکه کم اثرترین و آخرین موضوعی که در موفقیت باید به آن توجه کرد شانس است.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل