آیا بین شانس و موفقیت رابطه ای وجود دارد؟
شانس و موفقیت

آیا بین شانس و موفقیت رابطه ای وجود دارد؟

آیا بین شانس و موفقیت رابطه ای وجود دارد؟

رابطه بین شانس و موفقیت چیست؟

چه رابطه ای بین شانس و موفقیت وجود دارد؟ افرادی که ما آن ها را به عنوان افراد شاخص و موفق در جهان می شناسیم لزوما آدم های خوش شانسی بوده اند؟

آیا شانس یک معجزه است که به واسطه آن می توان در همان جنبه های زندگی به موفقیت رسید؟ داشتن شانس تا چه اندازه برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارد؟ شانس و موفقیت می توانند در دو جهت جدا از هم حرکت کنند؟

برخی از افراد معتقدند که افرادی که به موفقیت های بزرگ دست یافته اند صرفا آدم های سخت کوشی بوده اند که با تلاش و کار بسیار به موفقیت رسیده اند.

در حالی که به گفته برخی از جامعه شناسان هستند افراد بسیاری که سخت کوش اند و بسیار تلاش می کنند و با این وجود به موفقیت بارزی دست نیافته اند.

دانشمندان در سال های اخیر دریافته اند که شانس تا اندازه ای در موفقیت افراد تاثیرگذار است. بنابراین شاید بتوان گفت که شانس یک واقعیت ناعادلانه است .

باید بپذیریم که وجود داشتن یا نداشتن آن در رسیدن شما به موفقیت تاثیر می گذارد، با این وجود هرگز نمی توان با ابراز اینکه هیچ شانسی نداریم دست از تلاش برداریم، چرا که به گفته محققان و دانشمندان علوم اجتماعی فعالیت زیاد به خودی خود شانس به همراه دارد.

شانس و موفقیت

رابطه بین شانس و موفقیت

چگونه از شانس برای رسیدن به موفقیت کمک بگیریم؟

موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که داشتن ارتباطات گسترده احتمال داشتن شانس را افزایش می دهد.

ارتباطات در دنیای مدرن امروزی حرف اول را می زنند، افرادی که معمولا می توانند در هر جمعی ارتباط موثر و ادامه داری برقرار کنند، افرادی که اجتماعی هستند و در ایجاد روابط دوستانه مشکلی ندارند.

افرادی که به واسطه شغلشان و یا موقعیت شان شناخته شده هستند، همگی در زمره کسانی هستند که احتمال داشتن شانس در آن ها بالا می رود.

بنابراین اگر می خواهید شانس و موفقیت برای شما دارای یک پیوند محکم و جدایی ناپذیر شوند بدون تردید شروع کنید به مطالعه کتاب هایی که به شما یاد دهد چگونه روابطتان را افزایش دهید و چگونه برای حل مسائل خود از آن ها کمک بگیرید.

یکی از راه های داشتن ارتباطات قوی و مستمر این است که قدم اول را خودتان بردارید! به افراد مختلف کمک کنید و اگر کاری از دستتان بر می آید دریغ نکنید، این موضوع کمک می کند که دایره ارتباطی شما شعاع بزرگتری داشته باشد.

مسیر موفقیت

سخت کوشی یا شانس؟

یکی دیگر از راه های بالا بردن شانس در زندگی این است که با افراد موفق ارتباط بگیرید و اگر ممکن است با آن ها ارتباط دوستانه و صمیمانه برقرار کنید.

شاید تصور کنید که این یک جمله اغراق آمیز است اما لازم است بدانید که این شانس کاملا مسری است.

شما هر چه با افراد موفق ارتباط برقرار کنید شانس خود را برای موفقیت افزایش داده اید و به دنبال آن هر چه موفق تر شوید و یا با افراد موفق در ارتباط باشید شانس نیز نقش پررنگ تری در زندگی شما ایفا می کند.

بنابراین خجالت کشیدن و تنبلی را کنار بگذارید و فرصت های بسیاری را که سر راهتان است را غنیمت شمارید.

خلاصه:

نمی توان گفت که هیچ رابطه ای بین شانس و موفقیت وجود ندارد. اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم باید بپذیریم که شانس یک قاعده غیرعادلانه است که باید با آن کنار بیاییم.

با این وجود نمی توان گفت که برای موفقیت و بهره گرفتن از شانس هیچ راه حلی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل