اثرات داشتن هوش مالی قدرتمند
مزایای هوش مالی بالا

اثرات داشتن هوش مالی قدرتمند

اثرات داشتن هوش مالی قدرتمند

آیا ضریب هوشی بالا نشان دهنده هوش مالی قدرتمند است؟

هوش مالی مانند سایر جنبه های ذهن دارای مشخصه ها و ویژگی هایی است که کمک می کند فرد در مدیریت حساب های مالی خود بهتر عمل کند.

اگر فردی هستید که پولتان به آخر ماه نمی رسد، اگر توانایی تحلیل و آنالیز مسائل مالی را ندارید و یا اگر حساب و کتاب و کنترل هزینه ها در زندگی ما جایی ندارد می تواند به این معنی باشد که دارای هوش مالی پایینی هستید.

معمولا تجار، افرادی که روزانه با خرید و فروش محصولات درگیر هستند، تحلیل گران بورس های داخلی و بین المللی و افرادی که در بخش های مالی صنایع و شرکت ها فعالیت می کنند واز جمله افرادی هستند که دارای هوش مالی بالا هستند و یا به عبارت دیگر در طول فعالیت هایشان قدرت پردازش مسائل مالی توسط سلول های مغزشان افزایش یافته است.

نکته جالب توجه این است که هوش مالی و ضریب هوشی دو موضوع کاملا مستقل و جدا از هم هستند، یک فرد ممکن است در حالی که دارای ضریب هوشی بسیار بالایی باشد در عین حال هوش مالی بسیار ضعیفی داشته باشد. بنابراین باهوش بودن افراد دال بر باهوش بودن آن ها در زمینه مدیریت مالی نیست.

موفقیت در کسب ثروت
موفقیت در کسب ثروت

تقویت کردن هوش مالی و اثرات آن در ثروتمند شدن

افراد بسیاری هستند که با وجود داشتن ثروت بسیار و شرایط مالی مناسب پس از مدتی بخش بزرگی از پول خود را از دست داده اند یا افرادی که به شیوه ای نادرست و بدون هیچ گونه بررسی تمام پول خود را سرمایه گذاری می کنند و با شکست مواجه می شوند.

بنابراین می توان گفت صرفا داشتن پول و شرایط مالی مساعد نمی تواند دال بر این موضوع باشد که آن فرد ثروتمند باقی می ماند.

رابرت کیوساکی که یکی از افراد شاخص و برتر در زمینه های هوش مالی است در کتاب خود نوشته است که:

صندوق های پس انداز، سهام، کسب و کار و یا داشتن حساب های بانکی، املاک و مستغلات نیستند که افراد را ثروتمند می کنند بلکه آن چه که افراد را ثروتمند می کند داشتن اطلاعات، دانش و آگاهی و در یک کلام داشتن هوش مالی بالاست.

او همچنین در کتاب خود می گوید که افرادی که دارای هوش مالی قدرتمندی هستند کاملا به این موضوع اشراف دارند که مهم ترین مساله در کسب پول و موفقیت های مالی این است که پول برای آن ها کار کند در حالی که افراد فقیر همواره و در تمام زندگی خود در حال کار کردن برای پول هستند.

مزایای هوش مالی بالا

مزایای هوش مالی بالا

به عبارت دیگر منظور از رابرت کیوساکی در مورد کار کردن پول برای شما این است که چرخه ی کاری شما باید به شکلی باشد که پس از شروع روند کار به جایی برسید که پول به عنوان یک کارفرما در جهت پولدار شدن شما کار خود را انجام دهد و در واقع پول برده شما شود.

به همین علت است که افراد ثروتمند در جهان معتقدند که آن چه که باعث پولدار شدن می شود زیاد کار کردن نیست بلکه هوشمندانه کار کردن است.

خلاصه :

یکی از مشخصه های افراد ثروتمند و شاخص در جهان داشتن هوش مالی بالاست. هوش مالی تعریف و عملکردی کاملا متفاوت از ضریب هوشی دارند. هستند افرادی که با وجود داشتن ضریب هوشی بالا همچنان در مدیریت و کنترل درآمد و حساب های مالی خود با مشکل مواجه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل