ضرورت هوش مالی برای موفقیت در سرمایه گذاری
هوش مالی

ضرورت هوش مالی برای موفقیت در سرمایه گذاری

ضرورت هوش مالی برای موفقیت در سرمایه گذاری

هوش مالی چیست و چه ضرورتی دارد؟

یکی از چهار اصلی که به رشد IQ مالی کمک می کند، هوش مالی است. هوش مالی به معنای داشتن اطلاعات و دانش در زمینه حسابرسی و برخوردار بودن فرد از سواد مالی است.

هوش مالی از ساده ترین اعمال ریاضی با اعداد تعریف می شود تا عملکردهای پیچیده تر مانند شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت در سرمایه گذاری ها، تسلط بر بازارهای مختلف و برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل در سرمایه گذاری است.

هوش مالی یک دانش ذاتی و انتسابی نیست و با مطالعه و کسب تجربه به دست می آید. رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار پدر بی پول در مورد هوش مالی می گوید که: ممکن است فردی دارای سطح تحصیلات بالایی باشد و از نظر حرفه ای موفق باشد اما هوش مالی نداشته باشد.

در مدرسه و دانشگاه و تحصیلات آکادمیک در مورد نحوه پولدار شدن آموزش نمی دهند و این گونه ذهن ما بر اساس پیدا کردن مسیرهایی برای پولدار شدن رشد نمی کند و همین موضوع باعث می شود که در هوش ما در زمینه های مالی و سرمایه گذاری به بدترین شکل ممکن عمل کند.

به همین دلیل هر فردی که قصد سرمایه گذاری را دارد و یا در مسیر آن قرار گرفته است لازم است که به صورت خودآموز به کسب اطلاعات و دانش در زمینه هوش مالی بپردازد و تلاش کند که آی کیو مالی را در خود رشد دهد.

بسیاری از تحلیل گرانی که در بازارهای مختلف مانند بازار سرمایه فعالیت می کنند دارای هوش مالی قدرتمندی هستند و می توانند که مسائل تکنیکی در سرمایه گذاری را با چالش ها و اتفاقات رخ داده در آن جامعه مقایسه کنند، رخدادها را تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت براساس نتیجه به دست آمده اقدام به خرید یا فروش می کنند.

هوش مالی
هوش مالی

خلاصه:

هوش مالی به معنای مجموعه ای اطلاعات، آگاهی و دانش در زمینه سرمایه گذاری است. فردی که دارای ای کیو قدرتمندی در زمینه مالی است، به این معناست که قدرت تجزیه و تحلیل انواع بازارها را دارد و می تواند با بررسی تکنیک ها و رخدادهای مختلف به یک نتیجه قطعی در زمینه خرید و یا فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید

بستن پنل